Kampen Om Opinionen – Svenskt Näringsliv 20 År

kr259.00

Köp nu!

Artikelnr: 1061600201760037 Kategorier: ,

Beskrivning

Det har under lång tid rått en bred enighet om att det svenska välståndet är beroende på det exportberoende näringslivets internationella konkurrenskraft. Men efter andra världskriget har det varit ett centralt näringslivsintressen gång på gång haft anledning att till regering och riksdag men inte minst direkt till medborgarna kommunicera fakta och insikter om innebörden av ett gott näringslivsklimat. 2001 bildades Svenskt Näringsliv för att fortsätta detta arbete som tidigare bedrivits av Industriförbundet och Svenska arbetsgivareföreningen (SAF).
En lång rad väsentliga frågor har bevakats och kommunicerats. Det har gällt arbetsmarknadspolitik, skattepolitik, utbildningspolitik, offentliga sektorns förnyelse, energi-och klimatpolitik och andra väsentliga frågor. Arbetet bedrivs i en bred gemenskap med Svenskt Näringslivs medlemsorganisationer, andra näringslivsorganisationer som Företagarna och tankesmedjor som Timbro, Institutet för näringslivsstudier, Entreprenörskapsforum och enskilda samhällsdebattörer som verkar för förståelse av den svenska välfärdens grunder.
Janerik Larsson som har erfarenhet både från uppdraget som informationschef på SAF och vice VD på Svenskt Näringsliv har samlat sina intryck av de senaste 20 årens arbete och pekar på hur mycket har sina rötter i tidigare insatser men också hur dessa pekar framåt i ett samhällspolitisk klimat vars syn på företagande och entreprenörskap skiftar med tiden.

Recensioner

Det finns inga recensioner än.

Bli först med att recensera ”Kampen Om Opinionen – Svenskt Näringsliv 20 År”

Din e-postadress kommer inte publiceras.